În Episcopia Caransebeşului, preoţii din toate parohiile sfinţesc casele credincioşilor cu prilejul praznicului Bobotezei.
În Episcopia Caransebeşului, preoţii din toate parohiile sfinţesc casele credincioşilor cu prilejul praznicului Bobotezei. În acest an, în duminica dinaintea Bobotezei, preoţii au săvârşit de dimineaţă Sf. Liturghie, după care au plecat spre casele credincioşilor spre a le sfinţii şi a le aduce binecuvântarea lui Dumnezeu.
Prin rânduiala sfinţirii caselor, le încredinţăm pe acestea purtării de grijă a lui Dumnezeu. Casa nesfinţită este, ca şi omul nebotezat, vulnerabilă lucrării diavolului. În casa sfinţită, creştinul este protejat de acţiunile celui rău, cu condiţia să nu aducă el însuşi răul în casa sa printr-o viaţă lipsită de Dumnezeu.
Încă din primele zile ale anului, slujitorii Sfintelor Altare merg la casele credincioşilor si vestesc minunea Botezului Mantuitorului nostru Iisus Hristos.
Pe lângă vestirea acestui act al Botezului Domnului, preoţii bincuvintează şi sfinţesc casele credincioşilor prin stropirea cu apa sfinţită. Nu este întâmplătoare folosirea apei în actul de binecuvântare şi sfinţire a caselor, apa, ca element fundamental al creatiei, este asociată, pe lângă curăţirea corpului uman şi a diferitelor lucruri materiale si lucrarii de curăţire spirituală, de spălare a păcatelor şi de renaştere la o nouă viaţă în Biserică întru Hristos. Apa sfinţită poartă în ea puterea curăţitoare şi sfinţitoare a harului dumnezeiesc. La slujba de sfinţire a apei, preoţii se roagă ca: "apa aceasta să se sfinţească cu puterea, cu lucrarea şi cu pogorârea Sfântului Duh, "pentru ca să se pogoare peste ea lucrarea cea curaţitoare a Treimii celei mai presus de fire", pentru ca apa să fie "izvor de nestricăciune, dar de sfinţenie, dezlegare de păcate, vindecare de boli, diavolilor pieire, îndepărtare puterilor celor potrivnice, plină de putere îngerească".Preoţii se roagă de asemenea, ca "să se dea celor ce se vor atinge de dânsa şi se vor stropi şi o vor gusta: sfinţire, sănătate, curăţire şi binecuvântare".
Obiceiul sfinţirii caselor în Ajunul Bobotezei de către preoţi este o înnoire a sfinţeniei care trebuie să pătrundă în casele şi în sufletele noastre, fiind o pregustare a marelui praznic al Bobotezei.
Vizita slujitorior Bisericii la casele credincioşilor are şi un scop pastoral-misionar. Sărbătoarea Bobotezei reprezinta un prilej aparte, deosebit, am putea spune, pentru ca fiecare dintre preoţi să-şi viziteze credincioşii, pe lângă alte vizite pe care le fac în cursul anului bisericesc. Această vizită este de fapt sfinţirea caselor, a familiilor , a locurilor în care fiecare dintre credincioşii noştri îşi petrec mare parte din viaţă. Este un moment pe care credincioşii îl aşteaptă cu o mare bucurie, având în sufletul lor credinţa că prin această primire a preotului se primeşte de fapt Biserica lui Hristos. Fiecare casă devine un Iordan al Botezului şi al Epifaniei Domnului.
Biserica are în rânduiala sa două slujbe distincte pentru sfinţirea caselor credincioşilor, care nu se exclud una pe alta, ci se completează reciproc. Prima rânduială este stropirea caselor cu Aghiasma Mare în ajunul Bobotezei. La fel de importantă este cea de a doua rânduială şi anume slujba sfeştaniei sau a aghiasmei mici care se săvârşeşte la mutarea în casa nouă şi apoi se repetă în fiecare an sau chiar mai des atunci când lucrarea răului se face simţită în vreun fel in casă.
La Bobotează se sfinţeşte apa Iordanului şi toate apele şi izvoarele pământului. La Bobotează se sfinţeşte Aghiasma Mare prin semnul Crucii şi prin pogorîrea darului Sfintului Duh. Deci să mulţumim lui Dumnezeu că am ajuns cu bucurie la praznicul acesta mare al Bobotezei şi să ducem cu evlavie Aghiasma în casele noastre. Prin ea ne sfinţim cu toţii, se sfinţesc casele şi fântânile noastre şi se izgonesc duhurile rele cu puterea Duhului Sfint.