În Duminica Izgonirii lui Adam din Rai, la schitul „Naşterea Sfântului Ioan Botezătorul” din Poiana Mărului s-a săvârşit Sfânta Taină a Maslului de către şapte preoţi în prezenţa credincioşilor din satul Poiana Mărului şi Măru.
Autor: Serviciul Prezidial
În Duminica Izgonirii lui Adam din Rai, la schitul „Naşterea Sfântului Ioan Botezătorul” din Poiana Mărului s-a săvârşit Sfânta Taină a Maslului de către şapte preoţi în prezenţa credincioşilor din satul Poiana Mărului şi Măru.
Potrivit tradiţiei locale, în Episcopia Caransebeşului, în perioada posturilo de peste an, se organizează seri duhovniceşti, în cadrul cărora se săvârşeşc slujbe de seară şi se rostesc meditaţii duhovniceşti credincioşilor prezenţi.
În acest duh al începutului Postului Mare, la schitul Poiana Mărului, în după amiaza duminicii lăsatului sec de brânză, şapte preoţi de la mănăstirile din eparhie, dar şi de la parohiile învecinate au săvârşit Sfânta Taină a Maslului. La slujbă, deşi drumul de acces spre mănăstire a fost îngreuita de ninsoare abundentă au fost prezenţi credincioşi din parohiile învecinate, care s-au bucurat de binefacerile rugăciunii tainei Sfântului Maslu.
În încheiere părintele Ioan Petrică, duhovnicul mănăstirii „Sf. Ilie de la Izvor” – Vasiova a rostit o meditaţie despre post şi însemnătatea postului în viaţa creştinilor. Totodată sfinţia sa a vorbit şi despre cădere şi ridicare, corelândrânduiala săvârşirii maslului în Duminica Izgonirii lui Adam din Rai.
„Nu este o întâmplare faptul că am săvârşit Sf. Taină a Maslului în această duminică. Această taină poate reprezenta un instrument al ridicării noastre, al reîntoarcerii în Raiul pierdut de Adam. Căderea cea mai acută a omenirii este reprezentată de eşecul lui Adam prin pierderea Raiului şi a moştenirii lui. Niciun alt război, revoluţie sau frământare nu depăeşte în profunzime drama căderii lui Adam, pentru că odată cu a sa cădere, protopărintele nostru. Cu toate acestea, am dobândit învierea şi viaţa veşnică prin jertfa Mântuitorului Iisus Hristos pe Crucea Golgotei. Pentru aceasta ne pregătim şi noi prin acest post, pentru a primi Învierea lui Hristos. În acest sens Christos Yannaras spunea că starea omului de după Înviere, este mai superioară decât starea lui Adam în Rai.” a spus părintele Ioan Petrică
În încheiere, din partea schitului a mulţumit părintele Casian Ruşeţ, care şi-a manifestat recunoştinţa pentru bunăvoinţa preoţilor de a participa la această taină a Bisericii. “Alături de obştea mănăstirii am dorit în mod cu totul special să putem săvârşi la începutul Postului această Taină, întrucât din binecuvântate pricini nu s-a săvârşit demult la acest schit. Mulţumim aşadar, părinţilor de la mănăstirea Piatra Scrisă şi Vasiova, maicilor, care au răspuns invitaţiei şi chemării noastre, preoţilor şi fraţilor din parohiile învecinate precum şi tuturor credincioşilor care au avut dragoste să se alăture rugăciunii noastre“ a concluzionat părintele Casian.
Situată în peisajul turistic bănăţean din staţiunea Poiana Mărului această mănăstire a luat fiinţă la iniţiativa preotului paroh Dorel Mercea şi a credincioşilor din parohia Măru înainte de Revoluţia din 1989. Lucrările începute au fost sistate datorită opoziţiei regimului comunist însă odată cu reînfiinţarea Episcopiei în anul 1994 cu binecuvântarea vrednicului de amintere Episcopu Emilian Birdaş al Caransebeşului s-au reluat lucrările de ctitorire care s-au întrerupt la scurt timp din lipsa de fonduri. Reluarea construirii aşezământului monahal a reînceput în anul 2000 când cu binecuvântarea Părintelui EpiscopLaurenţiu al Caransebeşului s-au demarat lucrările de ridicare a bisericii mănăstireşti, finalizate doi ani mai târziu.
Consiliul Eparhial al Episcopiei Caransebeşului a hoărât la 1 februarie 2007 schimbarea destinaţiei mănăstirii transformând-o în schit de călugăriţe. Biserica zidită în cadrul complexului monahal şi-a primit târnosirea la data de 24 iunie 2008 prin lucrarea mâinilor Preasfinţitului Părinte Lucian, Episcopul Caransebeşului după osteneala de doi ani de zile a monahiei stareţe Olimpiada Tiliuţă împreună cu obştea de călugăriţe care a adus binecuvântarea şi liniştea mănăstirilor ortodoxe în Poiana Mărului a Văii Bistrei.