Seri binecuvântate pentru credincioşii din Moldova Nouă şi clisura Dunării

Seri binecuvântate pentru credincioşii din Moldova Nouă şi clisura Dunării
Centrul pastoral misionar Moldova Nouă, coordonat de părintele Remus Căta, a desfăşurat în prima Săptămână a Postului Marem, o frumoasă activitate pastorală, misionară şi duhovnicească cu ocazia începerii Sfântului şi Marelui Post al Paştilor.
Autor: Pr. Remus Căta
Centrul pastoral misionar Moldova Nouă, coordonat de părintele Remus Căta, a desfăşurat în prima Săptămână a Postului Marem, o frumoasă activitate pastorală, misionară şi duhovnicească cu ocazia începerii Sfântului şi Marelui Post al Paştilor.

În parohiile Gornea, Sicheviţa precum şi în parohia cu hramul „Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena” din Moldova Nouă au avut loc în această perioadă seri duhovniceşti la care au luat parte numeroşi credincioşi şi credinciose. Preoţii participanţi la serile duhovniceşti, între care amintim pe Dorin Nistoran, Dan Nistoran, Cristian Ienea, Bogdan Belu, Iova Megheleş, Ioan Nedelcu şi Radu Ţenovici, după săvârşirea slujbei Vecerniei au ţinut ceteheze credincioşilor prezenţi, vorbind despre rolul şi însemnătatea naşilor la botezul pruncilor, despre Sfânta Taină a Cununiei precum şi despre familia creştină.

În după-amiaza zilei de 13 martie 2011, în Duminica Ortodoxiei, a fost săvârşită Taina Sfântului Maslu. Aceasta a fost oficiată de preoţii Mihai Ienea, parohia Coronini, Ioan Matei, parohia Şuşca şi Remus Căta parohia „Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena” din Moldova Nouă. Părintele Ioan Matei a vorbit despre importanţa sărbătorii de azi pentru credincioşii mai tineri şi implicarea lor în viaţa Bisericii dar şi despre implicarea Bisericii în viaţa tinerilor, făcând şi o scurtă incursiune cu privire la evenimentele petrecute cu veacuri în urmă.

„Cu ajutorul lui Dumnezeu ne-am bucurat în aceste vremuri sufletele de pacea ce izvorăşte din înălţătoarea şi duhovniceasca prăznuire a Duminicii Ortodoxiei, când credincioşii ortodocşi de pretutindeni fac pomenirea biruinţei dreptei credinţe şi victoriei asupra tuturor ereziilor. După ce Biserica a învins fiecare erezie în parte, adică toate acele atacuri împotriva diferitelor aspecte ale doctrinei hristologice, a fost declanşată o ofensivă generală împotriva ansamblului învăţăturii ortodoxe: a început lupta împotriva icoanei. Astfel şi-a făcut apariţia una dintre cele mai teribile erezii care a săpat fundamentul însuşi al creştinismului: iconoclasmul secolelor VIII si IX.

Împotriva iconoclasmului a scris Sfântul Ioan Damaschin, respingând învinuirea că prin cinstirea icoanelor s-ar comite o erezie, el concepe icoana ca sim¬bol şi mijlocitor cu sfântul reprezentat. Astfel icoana are un rol mul¬tiplu: de a împodobi locaşul de închinare (estetic); de a învăţa din istoria Bisericii (pedagogic); de a însoţi cultul divin (latreutic) şi de a mijloci harul divin (haric)”.

Prima Săptămână a Postului Mare a reprezentat pentru preoţii şi credincioşii din clisura Dunării începutul unei perioade de pregătire pentru marea sărbătoare a creştinismului, Învierea Domnului nostru Iisus Hristos.

Data: 16 martie 2011 • Vizualizări: 927